į pradžią turinys susisiekite  
 lt  |  en 













Svarbi informacija » Mokiniams

10 žingsnių sėkmingo mokymosi link.


Kaip įveikti egzaminų stresą

Dabar tas metas, kuomet abiturientai ir studentai nerimastingai sutinka egzaminus, per keletą artimiausių savaičių nulemsiančius jų ateitį.

Kasmet daugybė mokinių laiko egzaminus. Daugeliui tai – sunkus išbandymas, lydimas įtampos ir nepasitikėjimo savo jėgomis. Kai kurie šią įtampą išgyvena lengvai, kitiems egzaminų laikymas tampa sunkia ir ilgam įsimenančia patirtimi. Nemiga, dirglumas, nesugebėjimas susikaupti, beviltiškumas, žemas savęs vertinimas ruošimosi egzaminams bei egzaminų laikymo laikotarpiu kartais išveda jaunus žmones iš psichologinės pusiausvyros.

 Pasiruošimas egzaminams: kaip gali sau padėti?

 Iš anksto peržiūrėk, ką turi išmokti ir kiek tam turėsi laiko. Galėsi susiplanuoti savo mokymosi laiką ir laisvalaikį, be to, iškilus klausimams galėsi pasikonsultuoti su mokytoju.

  • Padaryk savo mokymąsi kuo labiau patrauklų – nesimokyk visko atmintinai, geriau stenkis atsiminti svarbiausią informaciją, naudokis glaustais konspektais ar rask kokį nors tau priimtiną būdą įsiminti tai, kas svarbu. Pavyzdžiui, gali pasidaryti svarbiausių temų korteles ir pasikabinti jas įvairiose tau matomose vietose.
  • Rask savo būdą, laiką ir vietą mokytis. Kiekvienas mokosi skirtingai – pagalvok, kada tau geriausiai sekasi susikaupti: kai mokaisi vienas ar su draugu; ryte, dieną ar vėlai vakare; ilgai sėdint prie vieno dalyko ar su trumpomis pertraukomis.
  • Prašyk pagalbos, jei ko nesupranti. Jei jautiesi neramiai, jauti, kad negali susikaupti mokymuisi - pasikalbėk su kuo nors apie tai. 

 Ko geriau nedaryti?

  • Nepalik visko paskutinei minutei;
  • Nevenk klausimų, kurių nesupranti – geriau prie jų padirbėk ilgiau;
  • Nepamiršk, jog be egzaminų ir kontrolinių tu turi kitą gyvenimą – neatsisakyk laisvalaikio ir kartais leisk sau pailsėti;
  • Nesimokyk paskutinę naktį prieš egzaminą.

 Rūpinkis savimi

 Labai svarbu ne tik mokytis, bet ir rūpintis savo savijauta bei sveikata.

Svarbu rasti laiko:

  • tinkamai pavalgyti,
  • gerai išsimiegoti,
  • neužmiršti užsiėmimų, kurie tau padeda atsipalaiduoti ir pailsėti nuo ruošimosi egzaminams.

   Galima ir savo artimiesiems bei šeimos nariams priminti, jog dabar tau svarbus metas. Pasikalbėk su savo šeima apie tai, kaip jie tau galėtų palengvinti mokymąsi: sukurti tau ramią vietą, kur galėtum ramiai mokytis, elgtis šiek tiek tyliau ir tau netrukdyti.

 Prieš egzaminą

  • Įsitikink, jog gerai žinai, kur ir kokiu metu bus laikomas egzaminas;
  • Pasilik sau pakankamai laiko nuvykti į egzaminą – nereikės bijoti, kad pavėluosi;
  • Pasiimk viską, ko tau gali prireikti – atsarginį rašiklį, pieštuką, servetėlių, ir kt.;
  • Jei laukdamas egzamino labai jaudiniesi – kvėpuok giliai ir lėtai. Tai gali padėti tau šiek tiek nusiraminti.

 

Egzamino metu

 Egzaminą bus lengviau laikyti, jei jo metu stengsies būti ramus ir susikaupęs. Gali būti, kad kai kurios egzaminų užduotys pasirodys, neaiškios, sudėtingos, galvosi, kad nežinai teisingo atsakymo. Nepanikuok. Kelis kartus peržvelk egzaminų užduotis ar klausimus ir pradėk nuo tų, kurių atsakymus žinai geriausiai. Jei kažkurios egzamino užduoties nesupranti, nežinai atsakymo – palik ją kuriam laikui, prie to klausimo galėsi grįžti ir vėliau. Jei tikrai nežinai atsakymo – gali bandyti logiškai spėti atsakymą. Ir būtinai egzamino pabaigoje pasilik šiek tiek laiko atsakymams patikrinti.

 Egzaminai baigėsi

 Pasibaigus egzaminams, prasideda kitas etapas – rezultatų laukimas. Nors atrodo, kad būtent ruošiantis egzaminams kyla daugiausiai įtampos ir po egzaminų gali išgyventi daug nerimo. Laukimas gali labai varginti, gali atrodyti, kad visas tolimesnis gyvenimas priklauso nuo egzaminų rezultatų. Tuomet svarbu įvardinti, kad egzaminų rezultatai yra tik dalis to, kas lemia tavo ateities planus ir galimybes.  Net, jei rezultatai nėra tokie geri, kokių tikėjaisi, tu vis tiek turi įvairių galimybių pasiekti tai, kas tau svarbu. Svarbu - tas galimybes pamatyti ir išbandyti. 

 


Uniformų nešiojimo gimnazijoje taisyklės


 

Ugdymo organizavimas 2017–2018 mokslo metais:

 

  • Mokslo metų ir ugdymo proceso pradžia – 2017 m. rugsėjo 1 d.
  • Ugdymo proceso trukmė I–III gimnazijos klasės mokiniams – 181 ugdymo diena, IV gimnazijos klasės mokiniams – 166 ugdymo dienos.
  • Ugdymo procese skiriamos atostogos:

 

Rudens atostogos

2017 m. spalio 30 d. – lapkričio 3 d.

Žiemos (Kalėdų) atostogos

2017 m. gruodžio 27 d. – 2018 m. sausio 3 d.

Žiemos atostogos

2018 m. vasario 19 d. – vasario 23 d.

Pavasario (Velykų) atostogos

2018 m. balandžio 3 d. – balandžio 6 d.

 

  • Vasaros atostogos skiriamos pasibaigus ugdymo procesui. Vasaros atostogos prasideda 2018 m. birželio 18 d. (direktoriaus įsakymas 2017-07-07 Nr. M-2-57)
  • Vasaros atostogos IV gimnazijos klasės mokiniams skiriamos pasibaigus švietimo ir mokslo ministro nustatytai brandos egzaminų sesijai. Jos trunka iki 2018 m. rugpjūčio 31 d.

Mokslo metai skirstomi pusmečiais:

 

Klasės

I pusmetis

II pusmetis

I - III kl.

2017-09-01 – 2018-01-28

2018-01-29 – 2018-06-17

 IV kl.

2017-09-01–  2018-01-28

2018-01-29 – 2018-05-25

 

  • Gimnazija dirba 5 dienas per savaitę.
  • Pamokų laikas:  

 

1. 8.00 – 8.45                                    5. 11.55 – 12.40

2. 8.55 – 9.40                                    6. 13.05 – 13.50

3. 9.50 – 10.35                                  7. 14.00 – 14.45

4. 10.45 – 11.30                                8. 14.55 – 15.40

  • gimnazija 2017–2018 mokslo metais 5 ugdymo dienas, birželio 4­–8 d.,  vyks pamokos;
  • Vilkaviškio r. savivaldybės administracijos švietimo, kultūros ir sporto skyriui pritarus 2017–2018 m. m. birželio 11–12 d. vyks pamokos, o 2017–2018 m. m. birželio 13–15 d. vyks projektinė veikla: dviračių žygis į Kristijono Donelaičio ąžuolų giraitę, gedulo ir vilties diena, klasių vadovų diena. Šių dienų veikla gali būti koreguojama.
  • Pagrindinė ugdymo proceso organizavimo forma – pamoka.
  • Gimnazijos IV klasės mokiniui, laikant pasirinktą brandos egzaminą ugdymo proceso metu, jo pageidavimu gali būti suteikiama laisva diena prieš brandos egzaminą. Ši diena įskaičiuojama į mokymosi dienų skaičių.
  • Paskelbus ekstremalią situaciją, keliančią pavojų mokinių gyvybei ar sveikatai, gimnazijos direktorius priima sprendimus dėl ugdymo proceso koregavimo.
  • Oro temperatūrai esant 25 laipsniams šalčio mokymo procesas gimnazijoje nevykdomas.  Šios dienos įskaičiuojamos į mokymosi dienų skaičių.

PSICHOLOGĖ AUDRONĖ JARUTYTĖ

DARBO LAIKAS:

Pirmadienis: 8.00-16.30

Antradienis: 8.00-8.55 ir 9.55-17.30

Trečiadienis: 8.00-14.00 ir 15.00-17.30

Ketvirtadienis: 8.00-16.30

Penktadienis:  8.00-16.30

Pietų pertrauka: 12.00-12.30

(38 kabinetas)

  audrone.jarutyte@gmail.com


 
Lietuvos vartotojų instituto tyrimo duomenimis, kuris buvo atliktas 2010 m. antroje pusėje, socialiniuose tinkluose , pažinčių portaluose vaikai pateikia per daug asmeninės informacijos.  Siekdami įspėti moksleivius apie tykančius pavojus, sukūrėme 5 edukacinio pobūdžio filmukus bei parengėme medžiagą, skirtą mokytojams.           
 Su aukščiau minėta šviečiamojo pobūdžio informacija galima susipažinti Lietuvos vartotojų instituto tinklapyje www.vartotojai.lt>Vaikų privatumas internete arba www.eprivatumas.lt.    
Gimnazijoje jau veikia elektroninis dienynas. Dėl prisijungimo duomenų kreiptis į klasės vadovus. 
Elektroninį dienyną rasite adresu https://manodienynas.lt.